Kdy potřebujete nové texty na web?

06.05.2024

Jako volnonožci už vlastní web nějakou dobu máte. Pečujete o něj přiměřeně a dáváte mu to, co potřebuje. Jsou ale situace, kdy váš web potřebuje pozornosti víc a taky větší zásah. Jak poznáte, že váš web potřebuje textovou rekonstrukci?

Nedělají, co potřebujete

Texty, ani zákazníci. Nejjasnějším signálem pro nové texty je situace, kdy na web chodí lidi, ale nedělají to, co byste chtěli. Po vyloučení technických potíží zůstává na lavici obžalovaných obsah vašeho webu. Texty někdy podceňujeme, jenže nesrozumitelné věty, nepřehledná struktura, matoucí tlačítka, oborový žargon, nejistota v procesu objednávání – to všechno hraje proti vám. Nové texty i mikrocopy jsou při tomhle problému první volbou řešení.

Klienti, které nechcete

Pokud vám z webu sice chodí poptávky, ale od nerelevantních klientů, zaměřte se na obsah. Když texty dostatečně nezohledňují cílovou skupinu, děje se právě tohle. Relevantního zákazníka získáte relevantní nabídkou a texty, které mluví jeho řečí. Řešením je poctivá definice vaší cílové skupiny nebo ideálního zákazníka a přepsání textů, které budou mluvit právě s nimi.

Měníte porfolio služeb

Vaše podnikání se časem proměnilo a dnes se už zaměřujete na jiné služby. Dejte to zákazníkům jasně vědět na webu. Ukažte jim své nové portfolio služeb a vyhnete se tak únavnému vysvětlování "tohle už přece ale dávno neděláte". Se změnou služeb se navíc pravděpodobně promění i vaše cílovka, novým textům se tak stejně nevyhnete.

Nová cílovka

Doteď jste vzdělávali studenty, ale nově se zaměřujete na manažery? Nezapomeňte nové cílové skupině přizpůsobit své texty na webu. S generací Z nemůžeme komunikovat stejně jako s boomery, nebudou vám rozumět. S novou cílovkou vás čeká velmi pravděpodobně i nová tonalita, jiný způsob komunikace. Takže i nové texty na webu.

Změna vizuálu

Při novém designu vizuálu nebo přechodu na jiný redakční systém se vyplatí dát nový kabátek i textům. Texty totiž nefungují samy o sobě, ale v kontextu a v synergii s grafikou, fotkami a dalšími prvky webu. Je ideální ladit všechno dohromady najednou. Je to spousta práce, ale výsledek potěší vás i zákazníky.

Texty na webu nejsou jen zaplněním prázdného místa. Správně napsané za vás udělají kupu práce. Nechte si je napsat profesionálem a budete bez starostí. Jestli máte lehkou ruku a dost času, napište si je klidně sami a s copywriterem jenom zkonzultujte